Arrow Fat Left Icon Arrow Fat Right Icon Arrow Right Icon Cos Icon Close Circle Icon Expand Arrows Icon Facebook Icon Instagram Icon Hamburger Icon Informatii Icon Down Arrow Icon Mail Icon Cos Icon Persoana Icon Ruler Icon Cauta Icon Shirt Icon Triangle Icon Bag Icon Play Video

Livrare si retur

 Primera-shop livreaza Produsele la adresa de livrare inscrisa de catre Client în formularul de comanda, prin intermediul partenerilor nostri furnizori de servicii de curierat (DPD Romania si Fan Courier). In cazul în care modalitatea de transport este negociată la cererea clientului, acesta din urma suporta riscul si costurile suplimentare asociate cu acest mod de transport.

 

Livrarile si retururile INTERNATIONALE vor fi suportate integral de catre client. Clientului i se va comunica costul livrarii inainte ca produsele sa fie trimise catre adresa internationala.

 

De asemenea, nu se aplica costuri de transport pentru produsele ridicate de catre client direct din showroom-ul Primera, din str. Pompiliu Teodor nr. 1A, Cluj-Napoca, judetul Cluj. (telefon: +40 767 260 704)

 Termenul de livrare poate sa difere in functie de disponibilitatea produselor, astfel:

  • Pentru produsele aflate pe stoc, termen de livrare intre 3-5 zile lucratoare;
  • Pentru produsele care nu se afla pe stoc, acestea vor fii aduse de la producator cu urmatorul transport programat, ceea ce inseamna un interval de timp estimat intre 4-6 saptamani. In acest caz, clientul va fi informat despre durata estimativa de livrare.
  • Pentru produsele care se executa si se importa numai la comanda, si in functie de programarea transportului, livrarea se va face in intervale mai mari, de pana la 18 saptamani. Pentru aceste situatii, veti fi in permanenta informati cu privire la stadiul executarii comenzii, dar si despre posibile evenimente neprevazute, care ar putea duce la intarzierea sau anularea comenzii.
  • Produsele vor fi livrate in ambalajul original, sigilat, al producatorului si sunt asigurate pe tot parcursul transportului, pana la livrare. Toate produsele oferite spre vanzare de catre Primera-shop se livreaza demontate (cu excepția produselor realizate dintr-o singură componenta), in colete, pentru a putea fi transportate în siguranta.
  • Daca clientul doreste asigurarea suplimentara a coletului prin ambalare mai speciala fata de ambalajul original (ex. cutie lemn), atunci plata transportului revine in responsabilitatea cumparatorului. Pentru acest lucru, veti fi informat de catre personalul nostru, inainte de livrare.
  • În cazul în care din cauza clientului bunurile trebuiesc livrate în mod repetat, sau în orice alt mod decat se mentioneaza în comanda, clientul este obligat sa plateasca costurile asociate livrarilor repetate, respectiv costurile asociate cu alte metode de livrare. 
  • Clientul are obligatia sa accepte bunurile comandate, iar la preluarea lor de la curier, are obligatia sa deschida si sa verifice din punct de vedere cantitativ si calitativ coletele, precum si integritatea coletelor fragile și a componentelor fragile ambalate (ex: componente din sticla). Clientul se obliga sa notifice transportatorul imediat cu privire la orice tip de defecte suferite de produs. Este recomandat ca verificarea să fie făcută in prezenta agentului de curierat in momentul recepționarea comenzii, in cazul sesizarii unei neconformitati, aceasta sa fie consemnata in procesul verbal intocmit intre curier si client, iar sesizarea făcută in maximum 48 de ore de la receptionare, la adresa de e-mail: office@primera-shop.ro. Sesizarea trebuie să conțină informații despre comandă, despre starea produsului și câteva poze cu produsul / ambalajul cu probleme.

Nu ne asumam responsabilitatea financiara sau de retur pentru coletele neverificate de catre client la preluare.

In cazul constatarii desfacerii neavizate a ambalajului, clientul are dreptul sa refuze preluarea coletelor de la curier.

Semnarea notei de livrare de catre client, atesta integritatea bunurilor si starea buna a acestora in urma transportului.

La cererea clientului, punem la dispozitie modul de utilizare și funcționare a produselor cumpărate, prin scheme si instructiuni de montaj.

Oferim serviciu de livrare în conformitate cu intervalele de timp indicate mai sus. Cu toate ca vom face tot posibilul ca produsele sa ajunga in termenul cel mai scurt la Dvs, rețineți că termenele de livrare sunt estimări.

In cazul in care nu putem onora livrarea, motivat de faptul ca produsul sau serviciul nu este/nu mai este disponibil, va vom informa despre aceasta indisponibilitate, urmand ca plata realizata de catre client pentru produsul sau serviciul indisponibil să fie rambursate în termen de maximum 14 zile calendaristice.

Data estimata de expediere va fi cea stabilită într-o confirmare de expediere trimisa prin e-mail. Aceasta data de expediere indica momentul în care ne asteptam să trimitem Produsul partenerului nostru de livrare. Consultati pagina de livrare a site-ului nostru pentru a afla mai multe despre procesul de expediere și livrare și la cat timp dupa expediere ar trebui să asteptati livrarea Produselor. Cu toate ca vom face toate eforturile rezonabile pentru a ne asigura ca Produsele dvs. sunt expediate și livrate in intervalul de timp estimat, din pacate, nu putem garanta că nu vor fi afectate de probleme neprevazute care afecteaza producatorul Produsului sau partenerii nostri de livrare. Daca nu reușim sa respectam expedierea sau data livrarii estimate, va vom contacta cu o data estimativa revizuita.

Daca comanda Dvs. nu a ajuns in intervalul de timp estimat pe care l-am furnizat, incercati să ne contactati pe noi sau serviciul de transport pentru a verifica starea coletului pe care il asteptati. Va rugam sa pastrati la indemana numarul AWB trimis de noi si care insoteste coletul.

Daca nu ati fost disponibil pentru preluarea coletului, curierul va va informa despre pachetul nelivrat. Aceasta inseamna ca va va furniza toate informatiile necesare pentru a va ridica pachetul după aceea. Este foarte probabil ca inainte de livrare sa primiti un mesaj text sau un apel telefonic din partea curierului.

 In situatia in care primim informatii eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, respingerea de catre banca emitenta a cardului sau a tranzactiei, a invalidarii tranzactiei de catre procesatorul de carduri, ne rezervam dreptul de a denunta unilateral contractul, fara ca acest lucru sa se considere o încalcare a obligatiilor noastre prevazute in acest document.

  1. RETURNARI SI PLANGERI

Formular de retur - persoane fizice

Potrivit legislatiei in vigoare (OUG nr. 34/2014), clientul isi poate exercita dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanta, intr-o perioada de 14 zile calendaristice de la data primirii produselor,  fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat costurile directe legate de returnarea produselor, precum si costurile privind diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi functionarii produselor.

 Clientul este de acord ca in cazul produselor care la returnare prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice, accesorii lipsa, Primera-shop isi rezerva dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse. În cazul exercitarii dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 zile lucratoare de la data solicitarii in scris a returului, prin aceeasi metoda de plata, cu excepția cazului în care ați convenit în mod expres altfel. Termenul de rambursare este respectat daca produsul este trimis inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile.

 Clientul are obligatia de a returna produsele in termen de cel mult 30 zile calendaristice de la notificarea (prin email la office@primera-shop.ro) reprezentantilor Primera-shop cu privire la dorinta de anulare a contractului de achizitie, completand formularul de retur care va fi introdus in coletul ce urmeaza a fi returnat. In cazul in care clientul nu informeaza in scris in prealabil dorinta de returnare, nu se va putea procesa returul. 

Produsele vor fi returnate in stare perfecta, neutilizate si nedeteriorate, in ambalajul original si insotite de documetele cu care au fost livrate initial. Clientul va suporta costurile de returnare ale produselor.

Rambursarea nu se aplica pentru: contravaloarea serviciului de montaj al produselor solicitat in mod expres de catre client, a produselor personalizate, realizate pe comanda dupa specificatiile si dorintele Clientului, precum si contravaloarea pieselor ce sint parte a unui ansamblu si care nu pot fi, prin natura lor, separate de celelalte componente.  

Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc., fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.

Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor. Daca doriti sa platim noi transportul produselor returnate, se aplica o diminuare a valorii de retur cu 10% din valoarea returului, suma reprezentand costurile de transport. Nu ne asumam deteriorarea produselor returnate in timpul transportului ca urmare  a ambalarii necorespunzatoare. In acest caz, ne rezervam dreptul de a refuza primirea returului.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 )


Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. Produsele de mobilier nu se pun in folosinta, iar mai apoi se returneaza. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, si tactilă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, taierea, ruperea, impregnarea produselor cu substanțe externe;

Accesoriile (manuale de utilizare, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, ruperi, taieri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială.  Valorea finală a diminuarii se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare /reparare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsa, incomplete sau deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.

- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului. 
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:

  1. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
  2.  Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

    Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.   

Produsele comandate si ridicate din Showroom-ul Primera nu beneficiaza de retur (ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).

    Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014. 

    Art. 14, Alin. 3 : 

    Formular de retur persoane juridice


    "Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."

    Primera Online SRL, prin primera-shop.ro recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate. 

    Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici *) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator* (Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a)

     Persoanele juridice au obligatia de a returna produsele in termen de cel mult 3 zile calendaristice de la notificarea (prin email la office@primera-shop.ro) reprezentantilor Primera-shop cu privire la dorinta de anulare a contractului de achizitie, si completand formularul de retur care va fi introdus in coletul ce urmeaza a fi returnat. In cazul in care clientul nu informeaza in scris in prealabil dorinta de returnare, nu se va putea procesa returul. 

    Produsele vor fi returnate in stare perfecta, neutilizate si nedeteriorate, in ambalajul original si insotite de documetele cu care au fost livrate initial. Clientul va suporta costurile de returnare a produselor.

    Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face si pe mail, la adresa office@primera-shop.ro .

    Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice (operatori economici* )/clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator*

    - perioada de 3 zile calendaristice de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
    - completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu).
    produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditiile de la PUNCTUL 3 din politica de retur).
    - produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maximum 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.

    * Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).

    Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit. 

    Returnarea se poate face direct sau prin curierat (recomandat DPD), la sediul nostru (str. Pompiliu Teodor nr. 1A, Cluj-Napoca, judetul Cluj).

    Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
    Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

    Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia de la 24 la 96 de ore de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare a contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.


    Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

    In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.

    De asemenea, clientul recunoaste faptul ca bunurile care contin in fabricarea lor material naturale (piele, lemn, etc) pot prezenta diferente de nuanta, textura sau chiar anumite particularitati, ceea ce face ca uneori produsele sa nu fie identice cu imaginile prezentate pe site. In plus, in timp, piesele de mobilier din lemnul masiv pot prezenta diferite modificari cauzate de conditiile in care sint pastrate. Toate acestea nu sint considerate defecte de fabricatie, asadar nu sint susceptibile de solicitari de despagubiri.

    Pentru returnari sau plangeri, va rugam sa contactati serviciul de relatii cu clientii la adresa office@primera-shop.ro  sau sa telefonati + 40 767 260 704 (luni – vineri intre orele 10.00-18.00).

    In caz de litigiu, va recomandam sa pastrati dovada trimiterii.